Ustekveikja satser på bedriftsmarkedet

Du har sikkert sett annonsene til Ustekveikja Energi. De er over alt, og energiselskapet har den samme ambisjonen: De vil levere deg energi uansett hvor du holder til. Ustekveikja Energi leverer til både hus, hytter, leiligheter og bedrifter i hele Norge.

Markedsføring er investering


– Vi har mye å leve opp til, sier Per Roar Brox, salgsansvarlig hos Ustekveikja Energi, og fortsetter: Det er viktig for oss å gjøre kjent at vi leverer et meget godt produkt. Derfor satser vi så hardt på å markedsføre oss. Selskapet er synlig med nettannonser i svært mange medier, alt fra vg.no til aperitif.no – og selvfølgelig på Proff.no. Brox bruker Google Analytics og kan derfor måle hvor trafikken til nettsidene kommer fra. Selskapet arbeider målbevisst med å finne rett markedsstrategi. Han og staben vet allerede veldig mye om hvilke medier som gir resultater. – Vi er opptatt av den typen segmentering som Proff.no tilbyr. Å kunne plukke ut segmenter som vi ønsker å bearbeide på bedriftsmarkedet er viktig for oss. Dermed kan vi målrette budskapet. Også når vi vurderer en ny potensiell kunde benytter vi Proff.no til å se på resultater, likviditetsanalyser og eksempelvis betalingsanmerkninger, sier han. Brox slår fast at markedsføring er en investering og kan vise til at investeringene har gitt resultater på bunnlinjen.

Formidabel vekst


Ustekveikja har toppet Norsk energibarometers årlige kundetilfredshetsundersøkelse syv år på rad. Med en score på 88 prosent for total kundetilfredshet, oppnådde selskapet i 2013 den høyeste poengsummen siden målingene startet i 2007. – Da jeg begynte i oktober i fjor så jeg at det var viktig å bli mer synlig. Vi har lagt om profilen og fremstår nå som langt mer markedsrettet enn tidligere. Og ikke minst er vi mye tydeligere i kommunikasjonen. Vi har et meget godt produkt. Derfor er det viktig å vise potensielle kunder at vi er konkurransedyktige. Da er det nødvendig å kjøre bredt ut med annonser, sier Brox. Det er ikke bare privatmarkedet Ustekveikja satser på. I dag er de leverandør til mange store og mindre virksomheter i hele landet. Veksten i bedriftsmarkedet er formidabel, skal vi tro Brox.

Historien

Ustekveikja er navnet på elva som renner fra Finseområdet og ned til Hallingdalsvassdraget. Ustekveikja Energi AS ble stiftet 18. desember 1992, og var med det et av de første kraftomsetningsselskapene som ble etablert i Norge. Det hele startet som et samarbeid mellom Hol kommune og Buskerud Energi AS for å håndtere kraften fra Ustekveikja og Ørteren Kraftverk.

I løpet av juni vil Proff kontakte deg med et ekstra godt
tilbud på bannerannonsering.